Skillnad mellan versioner av "TTDS/Bokning/Återkommande"
Från Taxisystem Manual
Bernt (Felsökning | bidrag) (→Återkommande Linje/Tur) |
Bernt (Felsökning | bidrag) |
||
Rad 4: | Rad 4: | ||
Beräkning av priset kan göras med hjälp av virtuell tariff och ruttberäkning. | Beräkning av priset kan göras med hjälp av virtuell tariff och ruttberäkning. | ||
'''En förutsättning är att Map Point är installerad och inställd för att köras på [[TTDS/System/Användare#Anv.C3.A4ndares_egna_inst.C3.A4llningar|användaren]].''' | '''En förutsättning är att Map Point är installerad och inställd för att köras på [[TTDS/System/Användare#Anv.C3.A4ndares_egna_inst.C3.A4llningar|användaren]].''' | ||
+ | |||
+ | ==== Princip ==== | ||
+ | Återkommande L/T söker upp de återkommande resenärer som finns med den unika kombinationen av Linje/Tur som man anger vid skapandet av denna | ||
+ | [[Fil:ÅterkommandeResenär.png]] |
Versionen från 21 november 2012 kl. 20.22
Återkommande Linje/Tur
Återkommande linje/tur är anpassat för de återkommande "slingor" som har fast pris. Beräkning av priset kan göras med hjälp av virtuell tariff och ruttberäkning. En förutsättning är att Map Point är installerad och inställd för att köras på användaren.
Princip
Återkommande L/T söker upp de återkommande resenärer som finns med den unika kombinationen av Linje/Tur som man anger vid skapandet av denna