Skillnad mellan versioner av "Diskussion:MobileMFC/Grundinställningar Fordonsdator"

Från Taxisystem Manual
Hoppa till: navigering, sök
(Skapade sidan med '=== Felmeddelande === ==== Felmeddelande på Taxameter F1+: ==== '''Assist Full:''' 12 körpass som inte är tömda eller att mer än 60st kvitton är lagrade i "passminnet"...')
(Ingen skillnad)

Versionen från 19 december 2012 kl. 09.17

Felmeddelande

Felmeddelande på Taxameter F1+:

Assist Full: 12 körpass som inte är tömda eller att mer än 60st kvitton är lagrade i "passminnet" Töm körpassen tills du kommer "ikapp" den senaste passrapporten OBS: bilen ska stå stilla när du tömmer och ha inte för bråttom mellan tömtryckningarna.

Print Off: Ja just det. Strömbrytaren på Skrivaren är i off läge.

Print Error: Pappret slut eller att valsen har kommit ur sitt läge


MDT T.ex. ForceOne:

Alla "lampor" lyser rött: Stäng av och ta bort skärmen, gör den strömlös (säkring eller batteripol) vänta en halvminut eller så, lägg på strömmen, sätt dit skärmen och starta igen.

Röd SYS lampa: Ingen GPRS kontakt, radioskugga eller att telefonnätet ligger nere Starta om skärmen och ev. flytta bilen.

Röd GPS lampa: Ingen kontakt med GPS mottagaren: Stäng av och ta bort och sätt tillbaka skärmen igen. Hjälper inte det så uppsök installatören.

Röd EMV lampa: Betalterminalen måste sitta i hållaren och vara påslagen för att EMV ska vara grön. I annat fall kan det var kan det vara fel på spiralkabeln eller hållaren

Röd TAX lampa Om skärmen och taxametern (F1+)av någon anledning har tappat kontakten med varandra (röd TAX lampa) kan man om taxametern står i LEDIG eller OFF läge sätta taxametern i sleep mode genom att trycka på K2 knappen och K4 knappen samtidigt. Tryck sedan på OP för att väcka den igen, kolla sedan om det fungerade (grön TAX lampa)

Om man har en summa i taxametern kan man prova att lyfta batteripolen en kort stund (säkringen är plomberad och får EJ brytas) Fungerar inte detta kan man få ut ett kvitto genom att trycka: OP-K4-OP = kontant kvitto. OP-K4-K4-K4-K2-K2-OP = Bom kvitto. Uppsök sedan installatören för att kolla vad som är fel